Jak zapewnić sobie spokojny wyjazd z biura podróży?
Co należy sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem podróży? Przede wszystkim kondycję samego biura i jego gwarancje ubezpieczeniowe. 13 maja weszło w życie rozporządzenia ministra finansów podnoszące minimalne kwoty gwarancyjne biur podróży i zmieniające sposób ich naliczania. Dotychczasowe rozwiązania nie gwarantowały odpowiedniej wysokości zabezpieczeń finansowych biur podróży co ujawniły głośne bankructwa podczas minionych wakacji. Sumy ubezpieczenia okazały się zbyt niskie i nie odzwierciedlały faktycznej wysokości sprzedaży. Dotychczas najwyższa minimalna kwota gwarancyjna wynosiła 67 tys. euro.
- W myśl nowych przepisów, biura podróży, które rozpoczynają swoją działalność turystyczną i zamierzają wykorzystywać loty czarterowe do krajów europejskich i poza Europą, muszą wpłacić minimalną sumę gwarancyjną w wysokości 250 tysięcy euro a jeśli nie będą wykorzystywać lotów czarterowych, to sumę 90 tysięcy euro. Dlatego warto poprosić w biurze o dokument świadczący o zapłaconej gwarancji i zwrócić uwagę na wysokość sumy – radzą specjaliści D.A.S.
Cały artykuł jest dostępny na stronie: http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=47433:das-jak-zapewni-sobie-spokojny-wyjazd-z-biura-podroy&catid=100&Itemid=103