icon
icon
icon
Województwo:
Powiat:
Miasto:
Ubezpieczenie:
Towarzystwo:

Baza danych nieuczciwych klientów

– Ubezpieczyciele powinni stworzyć bazę, w której zebrane zostaną informacje o szkodowości klientów, oszustwach i wyłudzeniach odszkodowań każdego rodzaju, nie tylko komunikacyjnych – uważa Andrzej Jakubiak, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego. – Byłoby to użyteczne narzędzie zarządzania ryzykiem w zakładzie ubezpieczeń umożliwiające identyfikację klientów o wysokiej szkodowości lub potencjalnych sprawców nadużyć – dodaje.

W ocenie szefa KNF baza mogłaby funkcjonować np. w strukturach Polskiej Izby Ubezpieczeń lub Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który dziś dysponuje jedynie danymi dotyczącymi ubezpieczeń komunikacyjnych. Kompleksowa baza z nazwiskami oszustów pozwoliłaby identyfikować nie tylko osoby, które wyłudzają odszkodowania z OC czy AC, lecz także z polis majątkowych i na życie. Wpisywane byłyby do niej osoby skazane prawomocnym wyrokiem sądu.

W 2011 r. (nowszych danych nie ma) wartość wykrytych i udaremnionych wyłudzeń ogółem sięgnęła 120 mln zł. W rzeczywistości skala zjawiska mogła być jednak poważniejsza. PIU szacuje, że roczna wartość ubezpieczeniowych oszustw w Polsce to 1,8 mld zł. – Ten proceder trzeba ukrócić, a każde narzędzie ograniczające i zwalczające przestępczość jest przydatne – uważa Marcin Tarczyński, analityk PIU.

Cały artykuł dostępny na stronie: http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/703414,baza-danych-nieuczciwych-klientow-ukroci-oszustwa-z-towarzystw-ubezpieczeniowych.html#