icon
icon
icon
Województwo:
Powiat:
Miasto:
Ubezpieczenie:
Towarzystwo:

Rzecznik Ubezpieczonych: Nieprawidłowości w segmencie polis życiowych z UFK

Gwałtownie rosnąca liczba skarg klientów banków i doradców finansowych na oferowane im polisy z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym skłoniła Rzecznika Ubezpieczonych do uważnego przyjrzenia się temu segmentowi produktów. W efekcie przeprowadzonej przez urząd analizy powstał raport, w którym RzU poddaje krytyce praktyki stosowane zarówno w zapisach umownych, jak i w sprzedaży ubezpieczeń na życie z UFK.

Podane przez RzU liczby wskazują, że problem jest coraz poważniejszy: w 2011 r. do urzędu wpłynęło 146 skarg dotyczących polis z UFK. Po trzech pierwszych kwartałach 2012 r. było ich już 262. Wspomniany na wstępie raport zauważa, iż zastrzeżenia klientów wskazują jednoznacznie na istnienie pewnych powtarzających się procedur.

Według dokumentu ubezpieczeni skarżą się m.in. na wysokie opłaty administracyjne i inne, pobierane w trakcie trwania umowy, o których nie informowano w momencie jej zawierania, a także na inne, błędne informacje co do istotnych elementów umowy (przekazywane przed jej zawarciem) np. na temat możliwości wycofania całości wpłaconych kwot w dowolnym momencie bez opłat i z zyskiem. Wśród skarg klientów pojawia się także zarzut o brak informacji, iż składka w umowie, do której przystępują, ma charakter regularny a nie jednorazowy i trzeba ją płacić np. co roku przez 15 lat,. Raport ujawnia, że zastrzeżenia klientów w dużej części dotyczą tych samych problemów, ubezpieczycieli i produktów. Zdaniem RzU, fakt ten sugeruje stosowanie nieprawidłowych praktyk, skutkujących wprowadzeniem konsumentów w błąd.

 

Czytaj cały artykuł: http://gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=45758:rzecznik-ubezpieczonych-nieprawidowoci-w-segmencie-polis-yciowych-z-ufk&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106