Ubezpieczenia na życie: ING Życie o „grupówkach” jako beneficie pracowniczym
ING Życie zwraca uwagę, że coraz więcej firm staje przed wyzwaniem: jak budować lojalność swoich pracowników i wyróżniać się na rynku pracodawców. Najbardziej pożądane formy motywacji pracowników to gratyfikacja finansowa, służbowy samochód, specjalistyczne szkolenia czy kafeteria benefitów. Co zrobić, gdy firmy nie stać na tak bogaty pakiet benefitów pracowniczych?
– Na lojalność oraz zaangażowanie w pracę wpływ ma stosunek pracownika wobec firmy. Pozytywna atmosfera w zespole, wzmacnianie poczucia osobistego rozwoju pracownika, elastyczność czasu pracy ułatwiająca godzenie życia zawodowego z osobistym to wybrane przykłady budowania lojalności, niewymagające nakładów finansowych. Istotne jest również wracanie z informacją zwrotną – docenianie sukcesów jest motorem do dalszej efektywnej pracy – twierdzi Agnieszka Laskowska, dyrektor ds. Polityki Personalnej ING Usługi Finansowe.
System motywacji wewnętrznej stanowi podstawę, ale nie wystarczy. Dlatego firmy sięgają po relatywnie atrakcyjne finansowo narzędzia, takie jak abonamenty medyczne oraz karty sportowo-rekreacyjne. Coraz popularniejsze – szczególnie w branżach specjalistycznych – są grupowe ubezpieczenia na życie. Dzięki nim pracownik może czuć się bezpieczny także w drodze do domu, na zakupach czy spędzając czas z rodziną. Ubezpieczenia na życie z częścią inwestycyjną pozwalają też odkładać pieniądze na dowolny cel, np. na emeryturę. Warto zaznaczyć, że w opcji inwestycyjnej w ramach ubezpieczenia grupowego, pracodawca ma możliwość dowolnego sterowania wysokością wpłaconej kwoty na konto pracownika, np. w zależności od stanowiska czy też osiąganych wyników.
Więcej dowiesz się na: http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=52375:ubezpieczenia-na-ycie-ing-ycie-o-grupowkach-jako-beneficie-pracowniczym&catid=106:ubezpieczenia-yciowe&Itemid=113