W kraju – holowanie. Za granicą – wizyta medyczna
- Świadomość usług assistance stale rośnie. W tym roku aż 67% badanych nie miało problemu z wyjaśnieniem, w czym takie usługi mogą być pomocne. Coraz częściej kierowca, który utknął w zaspie dzwoni po assistance zamiast wzywać szwagra. Również coraz więcej z nas, wyjeżdżając na zimowy urlop nie wyobraża sobie braku polisy ubezpieczeniowej, w której assistance bardzo często jest istotnym dodatkiem. Zresztą 58% badanych uważa, że produkty assistance podnoszą atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych, którym towarzyszą – mówi Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Doceniamy samochody zastępcze
Według badań przeprowadzonych w lutym przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance, jako najbardziej wartościowe kategorie pomocy badani ocenili assistance samochodowe – 62% respondentów umieściło je w gronie trzech najważniejszych. Najczęstszym powodem wezwania auto assistance była awaria pojazdu (70% przypadków – o 5% więcej niż poprzedniej zimy), a na drugim miejscu wypadek (28%, przed rokiem 31%). Przyjeżdżający serwis pomagał zazwyczaj holując zepsuty czy uszkodzony pojazd (47% wezwań, 51% przed rokiem). Często wykorzystywana była usługa auta zastępczego – skorzystało z niej 28% wzywających assistance (o 4% więcej niż rok wcześniej). 22% (23% rok wcześniej) otrzymało wsparcie na miejscu zdarzenia (najczęściej chodziło o pomoc w uruchomieniu wyładowanego akumulatora).
Cały artykuł dostępny na stronie: http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=46774:rynek-ubezpiecze-w-kraju--holowanie-za-granic--wizyta-medyczna&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106